نمایش نوار ابزار

فرهنگ عاشورایی تداوم بخش مسیر انقلاب اسلامی است

محمدمهدی زاهدی  عنوان کرد: در اخبار آمده بود که یکی از مسئولان دانشگاه فرهنگیان در مورد عزاداری‌‌های ماه محرم نقطه نظری داشته و این عزاداری‌ها را بازگشت به دوران تشیع صفوی دانسته و با جسارت به این عزاداری‌ها آن را از نشانه‌های حکومت غیر خرد ورز معرفی کرده است.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی افزود: نخست از وزارت آموزش و پرورش می‌خواهیم که برخورد قاطع و لازم را در این زمینه داشته باشد؛ ضمن اینکه سئوال این است، شهید حججی‌ها، شهدای هسته‌ای و سایر شهدای انقلاب اسلامی در کجا تربیت شده‌اند. همین مکتب امام حسین(ع) و هیأت‌های مذهبی پرورش دهنده چنین نیروهای متعهد و مؤمنی است.

وی با اشاره تعبیر حضرت امام(ره) درباره تأثیر نهضت عاشورا، گفت: این فرهنگ عاشورایی  بود که توانست انقلاب اسلامی را پیروز کند و تداوم بخش همین انقلاب نیز فرهنگ عاشورا است.

زاهدی، از اینکه یک مسئول در دانشگاه فرهنگیان این میزان از نظر فهم سیاسی، دینی و اجتماعی عقب افتاده است، اظهار تعجب کرد و افزود: اگر نگاهی به تحولات منطقه‌ای داشته باشیم هیچگاه چنین اظهاراتی نخواهیم داشت؛ تقویت نیروهای مقاومت مردمی به دلیل وجود همین فرهنگ عاشورایی است و همین هیأتی‌ها باعث شکست نیروهای متجاوز و تروریستی در عراق و سوریه شده‌اند.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس اظهار امیدواری کرد که خود فرد خاطی از مردم و امت شیعه عذرخواهی کند در غیر این صورت از وزارت آموزش و پرورش انتظار برخورد جدی داریم.