نمایش نوار ابزار

ارزیابی های کنکور در مناطق مختلف کشور بایستی متفاوت و بستگی به امکانات آموزشی، شهرهای بزرگ، کمتر برخوردار و روستاها انجام پذیرد/ عدالت آموزشی، رشد قدرت تفکر، خلاقیت و نوآوری دانش آموزان اولویت آموزش پرورش و آموزش عالی کشور باشد

️ به گزارش سفیر کرمان محمّدمهدی زاهدی نماینده مردم کرمان و راور و عضو کمیسیون آموزش در جلسه امروز مجلس شورای اسلامی با اذعان بر لزوم توسعه و تجهیز امکانات آموزشی در شهرها و مناطق کمتر برخوردار، بر لزوم ارزیابی های متفاوت در فرآیند سنجش کنکور تاکید کرد.

نماینده مردم کرمان و راور با اشاره به تفاوت امکانات، تجهیزات و خدمات آموزشی در مناطق مختلف کشور از تمرکز مؤسسات کنکور در کلان شهر ها به عنوان مصداقی جهت لزوم تفاوت سنجش و ارزیابی کنکور در مناطق مختلف نام برد.

ایشان با بیان این موضوع که در مقام قانونگذار نباید فقط شرایط پایتخت و کلان شهرها را لحاظ کرد، گفت: باید شرایط کل کشور را مدنظر قرار داد و اجازه ندهیم مافیای کنکور با سرنوشت فرزندان و آینده سازان کشور بازی کنند.

وزیر علوم دولت نهم بیان کرد باید شرایطی را در آموزش پرورش و آموزش عالی کشور فراهم آوریم که خانواده ها با آرامش خاطر به دنبال درک مفاهیم و محتواهای درسی، رشد روحیه خلاقیت، تفکر و نوآوری توسط فرزندان شان باشند، دغدغه و نگرانی حضور در کلاس های صرفا آموزش تست زنی و صرف هزینه های کلان کلاس های کنکور، آموزش محتوا محور را تحت شعاع قرار ندهد .