نمایش نوار ابزار

بروکراسی‌های اداری سبب نارضایتی مردم می‌شوند/ قوانین دست و پا گیر حذف شوند

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی گفت: بوروکراسی‌های اداری به نحوی بوده که باعث نارضایتی مردم می‌شوند و باید به گونه‌ای عمل کرد که چنین موضوعاتی دیگر در کشور وجود نداشته باشد.

محمد مهدی زاهدی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، به بوروکراسی اداری حاکم در کشور و لزوم مرتفع کردن آن اشاره کرد و گفت: بوروکراسی ادارای از همان روزهای ابتدایی مشروطه که سیستم دولتی اجرا شده بود به ندرت در تمامی ارکان کشور نفوذ پیدا کرده است.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی افزود: علیرغم اینکه شاهد پیروزی انقلاب اسلامی بودیم و انتظار می‌رفت که بوروکراسی ادارای در این سال‌ها ملغی شود، اما همچنان مشاهده می‌شود که نه تنها چنین معظلی در ساختار اداری کشور حذف نشده، بلکه در ارگان‌های بیشتری هم نفوذ پیدا کرده است.

این نماینده مردم در مجلس شورای به بهانه جویی‌های ارگان‌های مختلف برای تولیدکنندکان اشاره و تاکید کرد: اگر کارآفرینی بخواهد کارخانه‌ای راه‌اندازی کند و مجوزی را در این خصوص دریافت کند به میزانی برای آن بهانه تراشی می‌کنند که دیگر از کرده خود پشیمان شود و این موضوع جای تامل و نگرانی دارد.

زاهدی در ادامه افزود:ضمن اینکه باید مسائل زیست محیطی رعایت شوند، اما نباید آنقدر سختگیرانه عمل کرد که احدی به خود اجازه ندهد وارد چنین عرصه‌هایی شود؛ ضمنا مجلس هم یکسری قوانین و مقررات را وضع می‌کرد که به جای اینکه گره گشا باشند باعث می‌شدند که دستگاه‌ها سخت‌گیرانه‌تر عمل کنند.

عضو مجمع نمایندگان استان کرمان تصریح کرد: وجود چنین بوروکراسی‌های دست و پا گیری برای مردم و کارآفرینان سبب نارضایتی می‌شود و بایستی به گونه‌ای عمل کرد که هیچ شخصی درگیر پیچ و خم‌های اداری نشود