نمایش نوار ابزار

ریاست کمیته دائمی امور اجتماعی و فرهنگی مجمع مجالس آسیایی به ایران سپرده شد

ریاست کمیته دائمی امور اجتماعی و فرهنگی مجمع مجالس آسیایی در در اولین نشست هیئت رئیسه (APA) با اکثریت آراء به نام گروه پارلمانی جمهوری اسلامی ایران به تصویب رسید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، اولین نشست هئیت رئیسه مجمع مجالس آسیایی (APA)، در آنکارا برگزار شد. این نشست با حضور گروه های پارلمانی جمهوری اسلامی ایران، روسیه، عراق، بحرین و ترکیه به عنوان اعضای هیئت رئیسه این مجمع و روسای چهار کمیته دائمی APA تشکیل شد. کشور اندونزی به عنوان گزارشگر حضور داشت و ترکیه به عنوان رئیس این مجمع میزبانی این نشست را عهده دار بود.

در اجلاس مذکور «پیش نویس آیین نامه ویژه برای برگزاری نشست های مجازی APA» در شرایط همه گیری ویروس کرونا، مورد بررسی و تصویب قرار گرفت. این آیین نامه می تواند تا مهار و کنترل کامل این ویروس مورد توجه قرار گیرد و پس از آن به حالت عادی باز می گردد.

در این نشست ریاست کمیته دائمی امور اجتماعی و فرهنگی مجمع مجالس آسیایی (APA) با اکثریت آراء اعضای هیئت رئیسه این مجمع به نام گروه پارلمانی جمهوری اسلامی ایران به تصویب رسید. شایان ذکر است محمدمهدی زاهدی رئیس کمیته دائمی امور اجتماعی و فرهنگی پارلمان ایران است.

گفتنی است در حاشیه این اجلاس محمدمهدی زاهدی و معصومه پاشایی بهرام در دیدارهای رسمی حضور یافتند./