نمایش نوار ابزار

جمهوری اسلامی با اتکا به توانمندی‌های خود، امن‌ترین و باثبات‌ترین کشور منطقه است

رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و مالزی مجلس در دیدار با نائب رئیس پارلمان مالزی با اشاره به نا‌امنی‌های به وجود آمده در منطقه بر اثر دخالت کشورهای غربی: جمهوری اسلامی ایران با اتکا به توانمندی‌های خود، امن‌ترین و باثبات‌ترین کشور منطقه است
پرچم ایران و مالزی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، داتو رشید حسنون نائب رئیس پارلمان مالزی (شنبه چهارم دی ماه) با محمدمهدی زاهدی رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و مالزی دیدار و گفتگو کرد.

زاهدی در این دیدار با اشاره به روند همکاری‌های جمهوری اسلامی ایران و مالزی، گفت: با استفاده از ظرفیت‌های موجود در دو کشور می‌توان مناسبات تجاری فیمابین را گسترش داد.

وی با اشاره به اهمیت پارلمان‌های دو کشور در توسعه تعاملات دوجانبه، تاکید کرد: انجام دیدارها و گفتگوهای میان گروه‌های دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و مالزی زمینه‌ساز همکاری هرچه بیشتر دو کشور در عرصه‌های مختلف به ویژه موضوعات اقتصادی و صنعتی خواهد بود.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری، نا‌امنی‌های به وجود آمده در منطقه بر اثر دخالت کشورهای غربی دانست و تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران با اتکا به توانمندی‌های خود، امن‌ترین و باثبات‌ترین کشور منطقه است.

وی خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران و مالزی با توجه به ظرفیت‌های تولیدی و منابع خود می‌توانند در زمینه‌های کشاورزی، بهداشت و درمان، نفت و انرژی و خدمات مهندسی، همکاری‌های گسترده‌ای را انجام دهند.

رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و مالزی با تاکید بر لزوم تشکیل کمیسیون مشترک بین جمهوری اسلامی ایران و مالزی، عنوان کرد: جمهوری اسلامی ایران علاقمند به توسعه همکاری‌ها با کشورهای اسلامی به ویژه مالزی در تمامی عرصه‌ها است.

حسنون: تاکید بر نقش پارلمان‌ها در تقویت مناسبات بین دو کشور

داتو رشید حسنون نائب رئیس پارلمان مالزی نیز در این دیدار با اشاره به همکاری‌های جمهوری اسلامی ایران و مالزی در طول سال‌های گذشته بر لزوم تقویت این همکاری‌ها در عرصه‌های مختلف تاکید کرد.

وی با اشاره به نقش پارلمان‌ها در تقویت مناسبات بین دو کشور، توسعه همکاری‌ها در این حوزه را زمینه‌ساز گسترش روابط بین جمهوری اسلامی ایران و مالزی دانست .

نائب رئیس پارلمان مالزی توضیح داد: دانشجویان ایرانی شاغل به تحصیل در مالزی بسیار باهوش و نخبه هستند و حضور آنها می‌تواند در مسیر توسعه همکاری‌های جمهوری اسلامی ایران و مالزی به ویژه در عرصه علمی، فرهنگی و اقتصادی، موثر باشد.