نمایش نوار ابزار

لزوم توسعه زیرساخت های جزایر سه‌گانه

نماینده مردم کرمان در مجلس با بیان اینکه تهدیدهای امنیتی بیشتری متوجه جزایر سه‌گانه به عنوان سرزمین‌های مرزی می‌شود، گفت: احداث زیرساخت‌هایی همچون فرودگاه و در ادامه سایر امکانات شهری باعث افزایش جمعیت در تنب بزرگ شده و در نهایت به تأمین و ضمانت امنیت خلیج فارس و کشور کمک می‌کند.
محمدمهدی زاهدی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به افتتاح فرودگاه جزیره تنب بزرگ که توسط نیروی دریایی سپاه احداث شده است، گفت: لازم است برای حفظ امنیت ملی کشور، زیرساخت های برخی مناطق مهم تأمین باشد که جزایر سه گانه یکی از مناطق استراتژیک کشور است.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه تأمین زیرساخت ها از وظایف حاکمیتی است، عنوان کرد: نه تنها فرودگاه بلکه سایر امکانات شهری، مدارس و موسسات آموزش عالی، بهداشت و درمان، خدمات اجتماعی و رفاهی و سایر خدمات و اقدامات لازم نیز باید در این مناطق انجام شود تا دشمنان نتوانند با فضاسازی احتمالی، توطئه کنند.

وی در ادامه از مرزهای خاکی و آبی کشور به عنوان یکی از مهم ترین مناطق برای توجه ویژه به آنها یاد کرد و افزود: در بین مرزهای کشور نیز، مناطقی هستند که تهدیدهای امنیتی بیشتری عارض آنها می شود و جزایر سه گانه بخشی از آن است.

زاهدی همچنین تأکید کرد: حضور جمعیت و سکنه در جزایر سه گانه به تأمین و ضمانت امنیت خلیج فارس و کشور کمک می کند و البته در کنار آن امکانات دفاعی و نظامی نیز مهم است.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در پایان با بیان اینکه در صورت تأمین زیرساخت، میزان سکنه منطقه نیز افزایش می یابد، خاطرنشان کرد: ایجاد شغل و زیرساخت باعث مهاجرت معکوس شده و کسانی که به مناطق دیگر مهاجرت کرده اند باز می گردند؛ از سوی دیگر وقتی مناطق مرزی از جمعیت ایرانی پر شود که دارای عرق بالای ملی، دینی و مذهبی هستند، دشمن نمی تواند حیله های خود را به کار برده و به تمامیت ارضی کشور دست درازی کند./