نمایش نوار ابزار

  گزارش /نشست کمیته برنامه ریزی شهرستان کرمان با حضور نمایندگان مردم کرمان و راور

به گزارش سفیر کرمان- محمد مهدی زاهدی نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی در این نشست گفت: لازمه رونق استان، رونق شهرستان کرمان بعنوان پیشانی استان است.
دکتر زاهدی با اشاره به اقدامات صورت گرفته بسیار خوب در حوزه های آموزش و پرورش، آب، گاز، ورزش و …و  تأکید بر این نکته که سایر مشکلات در دست بررسی و اقدام است، حل مشکلات را مستلزم مطالبه گری مسئولین دانست و خواستار استفاده حداکثری مسئولین از ظرفیت نمایندگان شد و بیان داشت: جهت رفع مشکلات میراث فرهنگی شهرستان بزودی با وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری طی جلسه ای مسائل و مشکلات مطرح و تصمیم های لازم اتخاذ خواهد شد . وی تأکید کرد: لازم است با دیدگاه آینده نگر و متفاوت مسائل دیده شود، هر طرح عمرانی بایستی یک پیوست فرهنگی داشته باشد، بدون توجه به بخش فرهنگی در سایر بخش ها نیز به پیش بینی و اجرای موفق طرح ها نمیتوان رسید.

علی بابایی فرماندار کرمان در جلسه کمیته برنامه ریزی شهرستان که با حضور دکتر زاهدی و دکتر پور ابراهیمی نمایندگان مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی برگزارشد گفت: شهرستان کرمان به نسبت سرریز جمعیتی سایر شهرستانهای استان ،از بودجه لازم بهره مند نمیشود.
فرماندار کرمان با تشریح مسائل و مشکلات کرمان، حوزه های آب شهری و روستایی و نوسازی مدارس را از اهم مشکلات برشمرد .
وی با اشاره به صنعت گردشگری و ظرفیت بالای شهرستان کرمان در این حوزه، عدم وجود ادارات شهرستانی از جمله میراث فرهنگی را از دیگر مشکلات ذکر کرد و ابراز داشت :شهرستان کرمان با اماکن، آثار و ابنیه تاریخی فراوان دارای 3 اثر تاریخی ثبت شده جهانی است، در تعطیلات نوروزی 56 هزار خودرو از کلوت های شهداد بازدید کردند، در کنسرت هنری در باغ شاهزاده ماهان 8 هزار نفر شرکت کردند، در سایر بخش های تابعه و همچنین شهر کرمان، آمار نشان دهنده اهمیت این موضوع است .
وی ادامه داد: با این حجم گردشگر، سایر حوزه ها اعمم از خدماتی، اجرایی و … بایستی بتوانند بطور کیفی و کمی امکانات مورد نیاز گردشگران را فراهم کرده و ما مسئولین با عملکرد مناسب اطمینان لازم را در تمامی ابعاد به گردشگر بدهیم تا با سفر و خاطره ای خوش مواجه باشد.

 

فرماندار کرمان نیل به این اهداف را مستلزم دارا بودن خدمات و امکانات مورد نیاز با تأمین اعتبارات لازم دانست و اظهار داشت: حوزه راهداری و حمل و نقل جاده ای و آموزش و پرورش از جمله دستگاه های اجرایی هستند که در این امر تأثیرگذارند، با توجه به حجم بالای ترافیک شهرستان و وجود نقاط حادثه خیز، جهت جلوگیری از حوادث نیاز به تخصیص اعتبار مورد نیاز است .
دکتر بابایی اضافه کرد: در حوزه آموزش و پرورش با وجود مهاجرت به مرکز استان و جمعیت بالای دانش آموزان، اعتبارات مورد نیاز تامین نشده است، با وجود تمام این مشکلات وعدم وجود اعتبارات لازم در تمام این حوزه ها ما نهایت تلاش خود را به کار بسته ایم تا رفاه و امکانات مورد نیاز شهروندان تامین گردد، اما این میزان از اعتبارات و امکانات برای شهرستان کرمان کافی نیست .
فرماندار کرمان تصریح کرد: شهرستان کرمان با این وسعت وجمعیت، بعنوان مرکز استان در هیچ کدام از شاخصها جایگاه شایسته خود را ندارد و از آنجا که ما در شهرستان به مشکلات و نیازها بهتر از سایرین واقف هستیم ،تقاضا داریم اولویت بندی بودجه در اختیار کمیته برنامه ریزی شهرستان قرار گیرد و به همان میزان مصوب نیز تخصیص یابد.