نمایش نوار ابزار

پیام پروفسور زاهدی به دکتر فداکار استاندار کرمان/ از اعلام همراهی تا بیان دغدغه ها و مطالبات

بسمه تعالی

برادر ارجمند جناب آقای دکتر فداکار

 استاندار محترم و منتخب دولت انقلابی در دیار کریمان

 سلام‌علیکم

       انتخاب جنابعالی را که الحمدالله از چهره‌های انقلابی و یادگاران هشت سال دفاع مقدس هستید به سمت استاندار کرمان به فال نیک می‌گیریم. شناخت اینجانب از جنابعالی به دهه‌ی هفتاد بر می‌گردد؛ جایی که به عنوان یک جوان دانشگاهی همواره دغدغه حل مسائل فرهنگی و مشکلات جامعه را داشتید.

        مردم نجیب استان کرمان هم در سال ۱۳۹۶ و هم در انتخابات ۱۴۰۰ با رای قاطع خود به آیت الله رئیسی نشان دادند که به دنبال تغییر و تحول هستند؛ تغییر در رویکردها، عملکردها ، باورها و تحول در حوزه های اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی.

      امروز مطالبه مردم از جنابعالی در قدم اول، انتخاب مدیرانی پاکدست، انقلابی، کارآمد، با انگیزه، مجرب، مردمدار، ساده زیست و بر اساس یک نظام شایسته سالار است. در گام دوم، برنامه‌ریزی هوشمندانه و اقدامات جهادی برای پیشرفت استان کرمان مورد انتظار است؛ پیشرفت و توسعه متوازن، از جنوب گرفته تا شمال و از شرق گرفته تا غرب. عدم توزیع عادلانه منابع و امکانات در استان و بی‌عدالتی‌ها، دغدغه اصلی دلسوزان و مطالبه جدی مردم است.

       استان کرمان با داشتن با ارزشمندترین سرمایه، یعنی نیروی انسانی توانمند، همواره به دلیل مناقشات سیاسی و بعضاً نگاه‌های قومی و منطقه‌ای نتوانسته است از این ظرفیت به بهترین شکل ممکن استفاده نماید. از جنابعالی انتظار است که از این ظرفیت، به بهترین نحو استفاده نمایید.

         دیار کریمان و استان زرخیز کرمان با وجود نعمت های فراوان خدادادی در حوزه های مختلف- از طبیعت چهارفصل و زمین‌های حاصلخیز کشاورزی گرفته تا معادن غنی و موقعیت جغرافیایی ویژه- و علیرغم تلاش‌های صورت گرفته در سالیان و ادوار گذشته، نتوانسته است از ظرفیت گردشگری و توسعه صنایع جنبی، خُرد و متوسط به طور مطلوب بهره ببرد.

     متاسفانه صنایع و معادن استان چند سالی دستخوش دست‌اندازی مافیاهای اقتصادی ذیل حمایت کانون‌های قدرت و معدود سیاسیونی قرار گرفته اند. یکی از مطالبات جدی اینجانب و مردم استان کرمان مقابله و مبارزه با مفاسد اقتصادی بدون ذره ای توجه به وابستگی های خویشاوندی، حزبی و سیاسی است.

مردم از ما به عنوان موکلان و خادمین خود می پرسند که سهم‌شان از صنایع و معادن کجاست؟ چرا با این همه سهم بزرگ از بازار فولاد و مس، باید شاهد محرومیت در چهره برخی مناطق و شهرهای استان باشیم؟ نقش صنایع استان در پیشرفت و توسعه استان کجاست؟

       دغدغهی دیگر، موضوع خشکسالی و کم‌آبی استان است. بارها و بارها در سخنرانی ها و نطق های مجلس شورای اسلامی و در نشست های مختلف با مسئولین کشوری اعلام داشتم که کرمان تشنه است. به لطف خدا و همراهی مسئولین، پروژه‌های بزرگ انتقال آب از دریای عمان و خلیج فارس تاکنون اجرا شده است و برخی دیگر در حال اجرا و مطالعه است که از جنابعالی انتظار داریم به این موضوع توجه جدی بفرمایید.

        جمعیت زیاد و غیرقابل تصور اتباع بیگانه غیرمجاز از تهدیدهای اصلی اقتصادی، اجتماعی و حتی امنیتی استان است. مکرراً از مسئولین کشوری به عنوان یک مطالبه جدی خواستار ساماندهی این موضوع شده ام؛ در نشست اخیر با مقام محترم ریاست جمهور این موضوع را خدمت‌شان بیان داشتم و ایشان نیز با اشراف کامل به موضوع، از عزم جدی دولت برای مواجه و حل این چالش خبر دادند که از جنابعالی انتظار است این موضوع را نیز با جدیت پیگیری بفرمایید.

    و اما کلام مهم و آخر، برادر عزیزم جناب آقای فداکار، همانطور که در کلام امیرالمؤمنین (علیه‌السّلام)آمده است: «وَ إِنَّ عَمَلَکَ لَیْسَ لَکَ بِطُعْمَةٍ وَ لَکِنَّهُ فِی عُنُقِکَ أَمَانَة»، حکمرانی و مسئولیت یک امانت الهی بر دوش انسان است که باید با نیت خالص، عمل صالح و خدمت صادقانه به خلق، همراه باشد. امروز استان کرمان مفتخر به میزبانی مضجع شریف سردار دلها، حاج قاسم سلیمانی است که نگاه‌های ویژه جهان اسلام را به خود معطوف کرده است و توجه ویژه به مسائل فرهنگی و اجتماعی را می طلبد. بایسته است فضای استان کرمان که معطر به خون بیش از ۶۵۰۰ شهید گلگون کفن است، بستری باشد برای میزبانی شایسته پایتخت مقاومت اسلامی.

    بر تدابیر سازنده و موفقیت های آن برادر عزیز بسیار امیدوارم و با تمام توان در مسیر خدمت به مردم در کنارتان خواهم بود.

                                     خـادم و نماینده مردم شریف کـرمــان و  راور

محمّـدمهـدی زاهـدی 

 12 اردیبهشت 1401-30 رمضان 1443

متن پیام:    14010212-fedakar