نمایش نوار ابزار

بررسی مشکلات منطقه سرآسیاب کرمان

به گزارش سفیر کرمان-در ادامه بررسی مسائل و مشکلات منطقه سرآسیاب فرسنگی، جلسه ای با حضور محمدمهدی زاهدی نماینده مردم کرمان و راور با حضور مسئولین استان و شهرستان کرمان و کارگروه های تخصصی دفتر ارتباطات مردمی نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

پروفسور زاهدی در این جلسه که شهردار و فرماندار کرمان نیز حضور داشتند، کمبود آب را یک مشکل استانی دانست و با بیان اینکه همه نقاط کرمان مانند منطقه سرآسیاب کم آب هستند، گفت: این موضوع تنها با انتقال آب خلیج فارس حل می شود که در دست اقدام است.

با اعلام کارگروه تخصصی مسکن، در این منطقه زمین های مورد اختلاف با راه و شهرسازی وجود دارند که ۳۸ هزار و ۵۰۰ متر زمین می باشد، سه دهه قبل آن ها را به مردم فروختند و پول آن را نیز دریافت کردند اما با فراخوان راه و شهرسازی برای دریافت سند، نقشه ها با زمین ها مطابقت ندارند، آن ها نمی دانند پولی که بخشداری از آن ها گرفته به حساب دولت واریز شده یا نه، باید از بخشداری مطالبه کرد که آن زمان چه کرده اند، مردم می خواهند زمین های خود را بسازند.

زاهدی در این ارتباط گفت: پول دریافتی خرج طرح هادی شده و از بین نرفته است، باید کمک کنیم تا این پول برگردد و مشکل حل شود، راهکارهای قانونی آن را باید پی بگیریم، اگر نیاز باشد نهادی پای کار بیاید کمک خواهیم کرد. در این نشست مقرر شد، درخواست جمعی به فرمانداری کرمان داده شود و از فرمانداری به راه و شهرسازی  برود تا موضوع حل شود، یک ماه آینده نیز جلسه ای با حضور نمایندگان بنیاد مسکن، راه و شهرسازی و کارگروه تخصصی برگزار شود و نتیجه بررسی ها را برای نماینده مردم کرمان و راور تشریح کنند. وی با بیان اینکه طرح تفضیلی سرآسیاب جزئی از شهر است و نمی توانیم آن را برای سرآسیاب جدا کنیم، گفت: البته می توان تغییراتی در آن ایجاد کرد.

دکتر شعرباف شهردار کرمان نیز در تکمیل صحبت های نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی گفت: برای این منطقه، طرح تفضیلی موضعی پیشنهاد می شود که متولی آن شهرداری نیست، اگر این طرح تصویب شود آن را انجام خواهیم داد.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی درباره ایجاد ۳۰ هکتار فضای سبز عنوان کرد: شورای تامین برای جلوگیری از زمین خواری اقدام خواهد کرد اما باید سند آن ها نیز اخذ شود. نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی خروج شن از این منطقه را مورد نقد قرار داد و افزود: این بی انصافی است، باید در مقابل این اقدام، برای مردم این منطقه سودی داشته باشد، حداقل برای آن عوارضی ببینید یا از معدنی بگیرید که شن ها را می برد.

#اینستاگرام:

? Instagram.com/mm_zahedi
? Instagram.com/mm_zahedi1

? لینک پیوستن به کانال واتس آپ پایگاه اطلاع رسانی #سفیر_کرمان:

https://chat.whatsapp.com/IwzumKoMcGsCZf1UyE9n4i