نمایش نوار ابزار

دل بریدن از بیگانگان با تکیه بر توانمندی داخلی امکان پذیر است

محمدمهدی زاهدی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه دل بریدن ملت و مسئولان از بیگانگان باعث جوشیدن کشور از درون شده است، گفت: یکی از شعارهای جدی انقلاب اسلامی، استقلال بود که از همان قبل از انقلاب بر اساس رهنمودهای امام راحل، موضوعاستقلال را در شعارهای خود مطرح کردیم.

جوشش از درون زمانی حاصل می‌شود که از بیگانه ببُریم و نگاهمان به درون کشور و پتانسیل‌های موجود باشد

تکیه اساسی استقلال بر توانمندی درون کشور است

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی افزود: زمانی که موضوع استقلال مطرح می‌شود، یقینا تکیه اساسی استقلال بر توانمندی درون کشور است که این توانمندی ابعاد مختلف دارد. منابع انسانی درون کشور، امکانات کشور، اقلیم، منابع طبیعی و خدادادی از جمله توانمندی‌های داخلی است.

تکیه به منابع داخلی، خودباوری ایجاد می‌کند

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس ادامه داد: زمانی که از بیگانگان بخواهیم ببُریم، به استقلال برسیم و بر منابع خود تکیه کنیم باعث می‌شود تا به یک خودباوری برسیم و این خودباوری زمانی که با انسجام ملی همراه باشد، حتما تاثیرگذاری جدی در عرصه‌های مختلف دارد. در حال حاضر بعد از 40 سال، اقتدار جمهوری اسلامی ایران را در حوزه دفاعی نظامی در منطقه می‌بینیم که این یک بحث جدی است و شوخی بردار نیز نیست.

جوشش از درون زمانی حاصل می‌شود که از بیگانه ببُریم

وی با بیان اینکه همه فهمیده‌اند که جمهوری اسلامی ایران با کسی حتی ابر قدرت‌ها ، آمریکا  یا انگلیس بر سر منافع ملی کوتاه نمی‌آید، تصریح کرد: جوشش از درون زمانی حاصل می‌شود که از بیگانه ببُریم و نگاهمان به درون کشور و پتانسیل‌های موجود باشد و بتوانیم در تعامل با هم با خلاقیت، نوآوری، گذشت، ایثار، همراهی و همدلی، این پتانسیل درونی را تبدیل به مسائل بالفعل عملیاتی و شفاف تبدیل کنیم.

این نماینده مردم در مجلس دهم خاطرنشان کرد: این پتانسیل‌ها به رفع نیازهای کشور کمک و اقتدار ایجاد می‌کند و از طرف دیگر کشور را از بیگانگان بی‌نیاز می‌کند.

دیدگاه ها