نمایش نوار ابزار

زاهدی: جهاد دانشگاهی منشاء خیر و برکات زیادی برای کشور بوده است

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که جهاد دانشگاهی منشاء خیر و برکات زیادی برای کشور به خصوص حوزه فناوری است، گفت: وظیفه ایسنا معرفی جهاد به مردم است تا مردم بدانند که جهاد در حوزه فناوری و خلق علم و نوآوری چه کارهایی کرده است.

محمد مهدی زاهدی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به سی‌ونهمین سالگرد تاسیس جهاد دانشگاهی گفت: این روز را به جهادگران جهاد دانشگاهی تبریک می‌گویم که منشاء خیر و برکات زیادی به خصوص در حوزه فناوری بودند.

وی ادامه داد: البته مردم جهاد دانشگاهی را به نام ایسنا می‌شناسند که ایسنا شاید پنج درصد تلاش‌های جهاد باشد و ۹۵ درصد تلاش‌های این نهاد خارج از ایسنا است. لذا به نظرم ماموریت ایسنا این است که جهاد را خوب به مردم معرفی کند تا بدانند که این نهاد در حوزه فناوری و نوآوری چه کرده است.

به گفته وی یکی از دستاوردهای جهاد بحث سلول‌های بنیادی و موسسه پژوهشی رویان است که مردم هم خوب نمی‌شناسند باید در این باره کار بیشتری صورت گیرد.

رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با گرامیداشت ۱۷ مردادماه روز خبرنگار و تبریک بیستمین سالگرد ایسنا گفت: ایسنا فراز و نشیب‌های زیادی را طی کرده در مقطعی تمام هم و غمش روی مسائل سیاسی بود و کمرنگ‌تر شد امروز ایسنا به یک بلوغ خوب رسیده و به دنبال این نیست که از طریق مسائل سیاسی و سیاسی‌کاری بخواهد اموراتش را پیش برده و یا در کشور خط دهی و جریان‌سازی کند. ایسنا امروز تبدیل به یک ناظر منصف و بی‌طرف شده که کارها را دنبال می‌کند.

زاهدی با بیان این‌که ایسنا باید بهای بیشتری به حوزه علم و فناوری دهد، گفت: با توجه به بیانات رهبری برای گام دوم انقلاب و اولین بخش آن مبنی بر لزوم توجه به حوزه پژوهش و فناوری انتظار می‌رود که خبرگزاری ایسنا به عنوان زیرمجموعه جهاد دانشگاهی در این باره سرمایه‌گذاری بیشتری کند.

وی با دادن پیشنهادی مبنی بر برگزاری جلسات مناظره و طرح موضوع در موضوعات مرتبط با علم و فناوری به خصوص موضوع گام دوم انقلاب در ایسنا گفت: گام دوم ۴۰ سال آینده را ترسیم می‌کند باید این موضوع را به خوبی در دستور کار قرار دهیم که ایسنا در این باره می‌تواند نقش خوبی داشته باشد.

دیدگاه ها